Monday, August 1, 2011

First day of Ramadhan

Selepas asar lauk untuk berbuka mula untuk di masak. Juadah hari ini adalah ayam masak sambal dan sayur campur yang dimasak oleh kakak dan kakak ipar aku..tetiba aku teringat tempoyak kat dalam freezer yang telah dibuat oleh mak aku dan secara tetiba aku terpikir untuk membuat sambal tempoyak..Aku pon mula mencari resepi sambal tempoyak kat dalam internet dan terjumpa lah satu blog yang ader resepi sambal tempoyak tu..Aku pon mencuba membuat resepi itu..Nasib baik aku tinggal kat kampung so senang lah nak cari bahan-bahan seperti daun kunyit dan daun serai...Maklumlah resepi dibuat tidak dirancang..Semua bahan untuk sambal tempoyak telah dicari dan bermulalah resepi masakan sambal tempoyak aku...Disebabkan bulan puasa, so tak tau ler rase sambal tempoyak yang aku masak tu..buka puasa baru dapat tau sedap ker tidak...



Juadah pertama: Ayam Masak Sambal



Juadah kedua: Sayur Campur


Juadah ketiga: Sambal tempoyak masakan aku



2 comments: